Jakie emocje wywołuje stwierdzenie, że nie potrafimy czytać? W jaki sposób poczujemy się gdy dotrze do nas, że źle czytamy i nie rozumiemy treści? Czy poczujemy się oszukani? Różnica pomiędzy czytaniem, a czytaniem ze zrozumieniem jest naprawdę ogromna. To tak, jakby na starcie biegu stanął zawodowy sprinter i amator biegnący tyłem. Potrafimy sobie wyobrazić, jakie będą rozmiary porażki. Z czytaniem jest podobnie, przyspieszenie tempa czytania zwiększy ilość wiedzy, którą możemy przyswoić.
W szkole nauczono nas składać litery i czytać na głos, powoli przechodziliśmy od całkowitego dukania do płynnego czytania. Nasze pole widzenia ogranicza się do kilku wyrazów następujących po sobie. W szkołach coraz częściej zamiast zaszczepiać w uczniach chęć czytania narzuca się obowiązkowe lektury.
W świecie wszechobecnej informacji, ogromne znaczenie ma to jak szybko jesteśmy w stanie przetwarzać treści. Błyskawiczne czytanie pozwala dokonywać selekcji, analizować wielokrotnie większy zakres wiedzy, wyciągnąć wnioski i nauczyć się czegoś nowego. Czytając dla przyjemności rozwijamy wyobraźnię i przenosimy się do fascynujących krain pełnych przygód i ciekawych miejsc. Nasz kurs jest po to by nauczyć uczniów technik szybkiego czytania co pomoże im w szybszym czasie opanować większy zakres materiału.
„Mnemotechniki niesamowicie przyśpieszają i upraszczają naukę.”
„Mapy myśli są tak przydatne, że się tylko w zasadzie spojrzy i już się wie, o o co chodzi.”
„Ortografia jest ciekawa, śmieszna i pozytywna (...)”
„Kiedy zapominam jak się pisze dany wyraz, to zaraz przypominam sobie postacie i już wiem jak się pisze ten wyraz.”
„Robię mniej błędów ortograficznych.”