Uczenie się i zapamiętywanie jest dla naszego umysłu
czynnością zupełnie naturalną i podstawową.
Nauka za pomocą technik pamięciowych polega na wykorzystywaniu
potencjału prawej półkuli naszego mózgu poprzez stworzenie
w wyobraźni obrazów przedmiotów lub symbolu informacji,
dzięki czemu są one trwale zapamiętywane.
Co da nam stosowanie technik pamięciowych?
efektywność
– zapamiętując przy wykorzystaniu specjalnych metod,
jesteśmy w stanie przyswoić więcej informacji niż osoby, które uczą się w tradycyjny sposób
skuteczność
– to co raz zachowamy w pamięci, w każdej chwili można bez trudu odtworzyć
uniwersalność
– każdy może za ich pomocą zapamiętywać różne treści:
od ciągów liczb, liter, łańcuchów pojęć i słówek, do konspektów przemówień, referatów oraz treści czytanych książek
ekonomiczność
– wykorzystanie technik pamięciowych w codziennym życiu
pozwoli zaoszczędzić mnóstwo czasu, jaki musielibyśmy przeznaczyć na zapamiętywanie
i przypominanie, nie stosując żadnej z metod
poprawa pamięci
– codzienne korzystanie z technik mnemotechnicznych znacznie poprawią pamięć
i zwiększą możliwości umysłowe człowieka, a to z kolei doda nam pewności siebie i wiary we własne możliwości.
Od jakiego wieku dziecko może uczyć się wykorzystując techniki pamięciowe?
Jeśli dziecko nauczymy prawidłowo uczyć się na samym początku edukacji,
to w każdym wieku nauka będzie mu przynosiła radość.
Nauczy się pochłaniać wiedzę w bardzo szybkim tempie.
Po procesie adaptacji przejdzie w automatyczny proces skojarzeń,
który ułatwia zapamiętywanie.
Korzyści dla Twojego dziecka:
– będzie szybciej się uczyło;
– lepiej zapamiętywało;
– miało lepszą koncentrację;
– zwiększy chęć do nauki;
– osiągnie lepsze wyniki w szkole.
Jeśli chcesz zobaczyć lekcję pokazową, wypełnij krótką ankietę,
która pozwoli na dobranie najlepszych rozwiązań dla Twojego dziecka.
Kliknij tutaj:
Będziesz mogła wraz z dzieckiem zobaczyć
jak działają techniki pamięciowe i wykonać kilka ćwiczeń.
„Mnemotechniki niesamowicie przyśpieszają i upraszczają naukę.”
„Mapy myśli są tak przydatne, że się tylko w zasadzie spojrzy i już się wie, o o co chodzi.”
„Ortografia jest ciekawa, śmieszna i pozytywna (...)”
„Kiedy zapominam jak się pisze dany wyraz, to zaraz przypominam sobie postacie i już wiem jak się pisze ten wyraz.”
„Robię mniej błędów ortograficznych.”