Pisanie i rysowanie oburącz

Sztuka pisania oburącz większości kojarzy się pewnie z dobrym opanowaniem klawiatury komputerowej. Nie ulega wątpliwości, że to bardzo przydatna umiejętność, jednak warto również ćwiczyć tradycyjne pisanie i rysowanie obiema rękami.

 

Ćwiczenie to zawarliśmy w kursie „Ucz się inaczej” ze względu na jego zalety. Istotne jest, że pracują wówczas obie półkule mózgowe, co prowadzi do ich synchronizacji i stymulacji mózgu. Takie działanie przekłada się na lepsza pamięć i koncentracje, a także zwiększa zdolności manualne. Dzieje się tak, ponieważ użycie obu rąk jednocześnie znakomicie pobudza nasz umysł. Jest to zatem bardzo cenna umiejętność, a zarazem świetna rozrywka na wakacje.

 

Przy wykonywaniu tego ćwiczenia należy pamiętać, że w trakcie rysowania czy pisania wszystkie ruchy należy wykonywać obiema rękami jednocześnie. Najlepiej zacząć od szkicowania najprostszych figur geometrycznych, np. koła czy kwadratu. Później można już przejść do bardziej skomplikowanych wzorów, a nawet całych rysunków. Kolejnym etapem jest pisanie. Analogicznie do standardowej nauki pisania i tutaj najlepiej zacząć od własnego imienia. Jest jednak pewne utrudnienie – ćwiczenie polega na tym, by drugą ręką stworzyć lustrzane odbicie wyrazu. Jeśli uczeń jest praworęczny, prawą ręką wyraz zapisuje standardowo, a lewą od środka do zewnątrz (ailuJ|Julia). Łatwo się domyślić, że w przypadku osób leworęcznych lustrzane odbicie tworzy się prawą ręką (Julia|ailuJ).

 

Pisanie i rysowanie oburącz to jedno z ćwiczeń grafomotorycznych, których zadaniem jest pomoc w nauce i usprawnienie samego pisania czy rysowania. Poza tym takie ćwiczenia likwidują złe nawyki ruchowe i angażują obie półkule mózgowe, jednocześnie je usprawniając. Jeśli chodzi o efekty, zasada jest taka sama jak w przypadku innych ćwiczeń – trening czyni mistrza. Dodatkowym atutem jest fakt, że w tym przypadku (i pozostałych metod kształcenia, które proponujemy) nauka idzie w parze z dobrą zabawą. Więcej na temat samego pisania i rysowania oburącz, a także wskazówek dotyczących wykonania tego ćwiczenia, zawarliśmy we wspomnianym kursie („Ucz się inaczej”).

 

J.R.

Witaj na blogu EIS

Nazywam się Justyna Kantyka i wraz
z całym zespołem Eis, od ponad 13 lat pomagamy Rodzicom w edukacji ich dzieci, poprzez nowoczesne metody, ponieważ wierzymy, że można uczyć się szybko i przyjemnie.
Jestem m.in.: współautorką książek do nauki ortografii:

1. „Ortografia inaczej, czyli zobacz, zapamiętaj i nie wkuwaj”

2. „Ortografia inaczej, czyli spacer po ortograficznej łące”.

3. Serii 6 książeczek „ Ortografia inaczej, czyli nauka przez skojarzenia”.

Książki rozeszły się w ponad 45 000 egzemplarzy. Są rekomendowane przez Rzeczoznawcę Ministerstwa Edukacji Narodowej Prof. UŚ dr hab. Dariusza Rotta oraz przez wykładowcę uniwersyteckiego z zakresu edukacji polonistycznej dr Zofię Adamczykową.
Celem serwisu eis.edu.pl jest pokazanie Ci krok po kroku jak skutecznie pomóc dziecku w nauce. System, o którym piszemy nie jest oparty na tradycyjnej nauce, lecz na technikach pamięciowych. Dlatego też jest bardzo skuteczny i trwały. Oprócz przekazywania informacji o tym co robimy, jakie programy mamy dla Twojego dziecka, chcemy Ci także pokazać jak skutecznie motywować dziecko do nauki.
Dlatego zapraszamy Cię do stałego odwiedzania serwisu eis.edu.pl i zapisania go w ulubionych.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania napisz na justyna.kantyka@eis.edu.pl

Opinie o eis