Pisanie i rysowanie oburącz

Sztuka pisania oburącz większości kojarzy się pewnie z dobrym opanowaniem klawiatury komputerowej. Nie ulega wątpliwości, że to bardzo przydatna umiejętność, jednak warto również ćwiczyć tradycyjne pisanie i rysowanie obiema rękami.

 

Ćwiczenie to zawarliśmy w kursie „Ucz się inaczej” ze względu na jego zalety. Istotne jest, że pracują wówczas obie półkule mózgowe, co prowadzi do ich synchronizacji i stymulacji mózgu. Takie działanie przekłada się na lepsza pamięć i koncentracje, a także zwiększa zdolności manualne. Dzieje się tak, ponieważ użycie obu rąk jednocześnie znakomicie pobudza nasz umysł. Jest to zatem bardzo cenna umiejętność, a zarazem świetna rozrywka na wakacje.

 

Przy wykonywaniu tego ćwiczenia należy pamiętać, że w trakcie rysowania czy pisania wszystkie ruchy należy wykonywać obiema rękami jednocześnie. Najlepiej zacząć od szkicowania najprostszych figur geometrycznych, np. koła czy kwadratu. Później można już przejść do bardziej skomplikowanych wzorów, a nawet całych rysunków. Kolejnym etapem jest pisanie. Analogicznie do standardowej nauki pisania i tutaj najlepiej zacząć od własnego imienia. Jest jednak pewne utrudnienie – ćwiczenie polega na tym, by drugą ręką stworzyć lustrzane odbicie wyrazu. Jeśli uczeń jest praworęczny, prawą ręką wyraz zapisuje standardowo, a lewą od środka do zewnątrz (ailuJ|Julia). Łatwo się domyślić, że w przypadku osób leworęcznych lustrzane odbicie tworzy się prawą ręką (Julia|ailuJ).

 

Pisanie i rysowanie oburącz to jedno z ćwiczeń grafomotorycznych, których zadaniem jest pomoc w nauce i usprawnienie samego pisania czy rysowania. Poza tym takie ćwiczenia likwidują złe nawyki ruchowe i angażują obie półkule mózgowe, jednocześnie je usprawniając. Jeśli chodzi o efekty, zasada jest taka sama jak w przypadku innych ćwiczeń – trening czyni mistrza. Dodatkowym atutem jest fakt, że w tym przypadku (i pozostałych metod kształcenia, które proponujemy) nauka idzie w parze z dobrą zabawą. Więcej na temat samego pisania i rysowania oburącz, a także wskazówek dotyczących wykonania tego ćwiczenia, zawarliśmy we wspomnianym kursie („Ucz się inaczej”).

 

J.R.

Witaj na blogu EIS

Nazywam się Justyna Kantyka i wraz
z całym zespołem Eis, od ponad 13 lat pomagamy Rodzicom w edukacji ich dzieci, poprzez nowoczesne metody, ponieważ wierzymy, że można uczyć się szybko i przyjemnie.
Jestem m.in.: współautorką książek do nauki ortografii:

1. „Ortografia inaczej, czyli zobacz, zapamiętaj i nie wkuwaj”

2. „Ortografia inaczej, czyli spacer po ortograficznej łące”.

3. Serii 6 książeczek „ Ortografia inaczej, czyli nauka przez skojarzenia”.

Książki rozeszły się w ponad 45 000 egzemplarzy. Są rekomendowane przez Rzeczoznawcę Ministerstwa Edukacji Narodowej Prof. UŚ dr hab. Dariusza Rotta oraz przez wykładowcę uniwersyteckiego z zakresu edukacji polonistycznej dr Zofię Adamczykową.
Celem serwisu eis.edu.pl jest pokazanie Ci krok po kroku jak skutecznie pomóc dziecku w nauce. System, o którym piszemy nie jest oparty na tradycyjnej nauce, lecz na technikach pamięciowych. Dlatego też jest bardzo skuteczny i trwały. Oprócz przekazywania informacji o tym co robimy, jakie programy mamy dla Twojego dziecka, chcemy Ci także pokazać jak skutecznie motywować dziecko do nauki.
Dlatego zapraszamy Cię do stałego odwiedzania serwisu eis.edu.pl i zapisania go w ulubionych.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania napisz na justyna.kantyka@eis.edu.pl

Opinie o eis

Ta strona używa Cookies. Aby kontynuować, trzeba zaakceptować ten fakt.
Jednak, aby nie było to kliknięcie zmarnowane, informujemy, że herbatniki pisze się przez H.
Łatwo to zapamiętać, wyobrażając sobie hienę jedzącą herbatniki.
Zamknij