(Regularny) trening czyni mistrza

Żeby osiągnąć sukces, trzeba być konsekwentnym w swoich działaniach. Konsekwencja wyraża się poprzez wiele czynników, my skupimy się jednak na jednym (a zarazem bardzo istotnym) – systematyczności w nauce.

 

Dążenie do sukcesu w nauce zakłada regularną realizację pewnych kroków, co niestety nie jest łatwym zadaniem. Tak właśnie jest z uczeniem się na bieżąco. Proces ten prowadzi do finalnego sukcesu, bo nie dopuszcza żadnych zaległości w realizowanym materiale. Potrzebna jest do tego niemała determinacja, dlatego postanowiliśmy przygotować garść porad, która pomoże naszym kursantom w pielęgnacji tej niezbędnej cechy charakteru. Dzięki tym wskazówkom zwiększenie systematyczności będzie o wiele łatwiejsze, a co za tym idzie, wyniki w nauce będą jeszcze lepsze.

 

Przy pielęgnacji wspomnianych cech (konsekwencji, determinacji i systematyczności) kluczowa jest motywacja. To właśnie dzięki niej człowiek znajduje w sobie siły do działania i tak też jest z nauką. Przed rozpoczęciem powtórki materiału warto zastanowić się na tym, które elementy zdobywanej za kilka chwil wiedzy mogą okazać się przydatne dla naszych zainteresowań. Łatwo to zobrazować na przykładzie historii. Niejeden mały chłopiec marzył w dzieciństwie, by zostać rycerzem. Na kartach historii było ich pełno, dlatego zgłębianie wiedzy w tej dziedzinie pomoże takiemu chłopcu w realizacji jego zainteresowań.

 

Jeżeli sami nie potrafimy odpowiednio się zmotywować, warto rozważyć naukę w grupie rówieśników. Można przecież uczyć się z kolegą lub koleżanką i wspólnie realizować założone cele. Dzięki tej metodzie osoby, którym dotychczas brakowało systematyczności, mogą ją nabyć. To jak z zabawą – w grupie jest ona bardziej atrakcyjna, a co za tym idzie, chętniej do niej wracamy.

 

Kolejna porada dotyczy już taktyki, z jaką podchodzimy do procesu uczenia się. Znajdą się pewnie tacy, którzy chcą pochłonąć przerabiany materiał jak najszybciej. Takie myślenie nie gwarantuje jednak sukcesu. To tak jakby pójść na siłownię, pobiegać 5 minut i stwierdzić, że wykonało się dzienny plan ćwiczeniowy. Krótko mówiąc, nie przynosi to pożądanych efektów. Warto założyć już na początku, że nauka będzie trwała np. półtorej godziny. W tym czasie po każdych dwudziestu minutach powtórki materiału, robimy sobie pięciominutową przerwę. Jeśli już jesteśmy przy powtórce, należałoby zaznaczyć, że należy ją zacząć po 24 godzinach od wyjścia ze szkoły, później po 3 dniach i wreszcie po tygodniu.

 

Ostatnia kwestia może wydać się oczywista, ale jest chyba najważniejsza. Pod żadnym pozorem nie należy dopuszczać do zaległości. Codzienna powtórka bieżącego materiału pomaga w uniknięciu trudności w nauce i znacząco skraca czas przyswajania wiedzy przed kartkówką, sprawdzianem czy wreszcie egzaminem końcowym. To właśnie systematyczność staramy się zaszczepić naszym kursantom. Kolejne lekcje odblokowujemy co kilka dni, dzięki czemu dzieci wiedzą, kiedy powinni wrócić do danego kursu. Pomyśleliśmy również o tym, by nikt nie zapomniał o systematyczności. Nasz program przypomina uczniom, że na platformie została odblokowana nowa lekcja i nadszedł czas, by wrócić do nauki. Skuteczność tych metod chwalą rodzice naszych podopiecznych.

 

Te i inne porady zawarliśmy w kursie Koncentracja 2. Jednym z jego założeń jest uświadomienie naszym kursantom, że częste i krótsze powtarzanie materiału jest o wiele bardziej efektywne niż zostawianie wszystkiego na ostatnią chwilę. Regularna nauka po prostu się opłaca. Na koniec pozwolimy sobie na zacytowanie jednej z opinii, nadesłanej do nas przez mamę Szymona:

 

  • Kursy, które zakupiłam dla mojego syna w Europejskim Instytucie Szkoleniowym uważam za „strzał w dziesiątkę”. Wyrabiają one przede wszystkim nawyk systematyczności w uczeniu się, gdyż  dziecko siada do nauki regularnie i poprzez zabawę uczy się ortografii oraz technik pamięciowych. Warto zainwestować w te kursy już w klasach młodszych (syn jest w klasie III), bo uczą metod szybkiego zapamiętywania i szybkiego uczenia się, a znajomość tych sposobów zaowocuje na pewno w przyszłości. Kurs tabliczki mnożenia utrwali ją na tyle, aby syn pamiętał ją do końca życia. Zanim zakupiłam kursy najpierw pan konsultant z EIS telefonicznie przekonał mnie do spotkania i przedstawienia swojej oferty. Potem weszłam na stronę instytutu, przeczytałam opinie i sprawdziłam wiarygodność firmy. Ale  najważniejsza jednak była dla mnie osobista wizyta  konsultanta, w której uczestniczyłam ja  i mój syn. Prezentacja kursów na tym spotkaniu przekonała mnie całkowicie do ich zakupu. Polecam wszystkim rodzicom, aby zapoznali się z tą ciekawą ofertą i zafundowali swoim dzieciom taki „prezent na przyszłość”.

 

J.R.

Witaj na blogu EIS

Nazywam się Justyna Kantyka i wraz
z całym zespołem Eis, od ponad 13 lat pomagamy Rodzicom w edukacji ich dzieci, poprzez nowoczesne metody, ponieważ wierzymy, że można uczyć się szybko i przyjemnie.
Jestem m.in.: współautorką książek do nauki ortografii:

1. „Ortografia inaczej, czyli zobacz, zapamiętaj i nie wkuwaj”

2. „Ortografia inaczej, czyli spacer po ortograficznej łące”.

3. Serii 6 książeczek „ Ortografia inaczej, czyli nauka przez skojarzenia”.

Książki rozeszły się w ponad 45 000 egzemplarzy. Są rekomendowane przez Rzeczoznawcę Ministerstwa Edukacji Narodowej Prof. UŚ dr hab. Dariusza Rotta oraz przez wykładowcę uniwersyteckiego z zakresu edukacji polonistycznej dr Zofię Adamczykową.
Celem serwisu eis.edu.pl jest pokazanie Ci krok po kroku jak skutecznie pomóc dziecku w nauce. System, o którym piszemy nie jest oparty na tradycyjnej nauce, lecz na technikach pamięciowych. Dlatego też jest bardzo skuteczny i trwały. Oprócz przekazywania informacji o tym co robimy, jakie programy mamy dla Twojego dziecka, chcemy Ci także pokazać jak skutecznie motywować dziecko do nauki.
Dlatego zapraszamy Cię do stałego odwiedzania serwisu eis.edu.pl i zapisania go w ulubionych.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania napisz na justyna.kantyka@eis.edu.pl

Opinie o eis