Matematyka w praktyce

Wyobraźmy sobie prostą sytuację – jesteśmy w sklepie, mamy ograniczony budżet i musimy dobrać produkty tak, by zmieścić się w konkretnej kwocie. Wówczas przyda się ważna umiejętność, którą można poznać bliżej dzięki jednemu z naszych kursów.

 

Mowa oczywiście o liczeniu w pamięci, które zawarliśmy w kursie Techniki Pamięciowe Junior. Zdajemy sobie sprawę, że wykonywanie obliczeń w pamięci może być twardym orzechem do zgryzienie, ale trzeba po prostu się tego nauczyć. Życie obfituje w sytuacje, kiedy na gwałt potrzebujemy skorzystać z dodawania lub odejmowania, a nie zawsze mamy przy sobie kalkulator. Dodawanie w pamięci nie musi być jednak trudne – wystarczy znaleźć odpowiedni sposób. Naszą propozycję zamieściliśmy we wspomnianym kursie.

 

Ten sposób polega na dopełnianiu całych dziesiątek i pamiętaniu o tych liczbach, które zostały w „poczekalni”. Ale o co chodzi z tymi dziesiątkami i „poczekalnią”? Wszystko wyjaśnia zilustrowany wyżej przykład, w którym dodajemy do siebie liczby 7 i 5. Aby dopełnić dziesiątkę, dodajemy do 7 liczbę 3 – wynikiem tego dodawania będzie 10. Oczywiście 3 wzięliśmy z 5, dlatego w poczekalni została jeszcze liczba 2. Dodajemy ją do naszej dziesiątki i otrzymujemy wynik – 12.

Podany przykład nie był skomplikowany, ale posłużył tylko do zaprezentowania omawianej metody. Dopełnianie do dziesiątek sprawdza się również przy bardzo dużych cyfrach. Aby wejść w wprawę polecamy zacząć jednak od tych mniejszych – nie jest tajemnicą, że to trening czyni mistrza. Później żadne dodawanie nie będzie stanowiło problemu, a wspomniana na początku sytuacja ze sklepu będzie o wiele łatwiejsza do rozwiązania. Metoda dopełniania do dziesiątek nie jest jedynym trikiem, który może okazać się pomocny w praktyce. W kursie Techniki Pamięciowe Junior zawarliśmy ich o wiele więcej.

 

J.R.

Witaj na blogu EIS

Nazywam się Justyna Kantyka i wraz
z całym zespołem Eis, od ponad 13 lat pomagamy Rodzicom w edukacji ich dzieci, poprzez nowoczesne metody, ponieważ wierzymy, że można uczyć się szybko i przyjemnie.
Jestem m.in.: współautorką książek do nauki ortografii:

1. „Ortografia inaczej, czyli zobacz, zapamiętaj i nie wkuwaj”

2. „Ortografia inaczej, czyli spacer po ortograficznej łące”.

3. Serii 6 książeczek „ Ortografia inaczej, czyli nauka przez skojarzenia”.

Książki rozeszły się w ponad 45 000 egzemplarzy. Są rekomendowane przez Rzeczoznawcę Ministerstwa Edukacji Narodowej Prof. UŚ dr hab. Dariusza Rotta oraz przez wykładowcę uniwersyteckiego z zakresu edukacji polonistycznej dr Zofię Adamczykową.
Celem serwisu eis.edu.pl jest pokazanie Ci krok po kroku jak skutecznie pomóc dziecku w nauce. System, o którym piszemy nie jest oparty na tradycyjnej nauce, lecz na technikach pamięciowych. Dlatego też jest bardzo skuteczny i trwały. Oprócz przekazywania informacji o tym co robimy, jakie programy mamy dla Twojego dziecka, chcemy Ci także pokazać jak skutecznie motywować dziecko do nauki.
Dlatego zapraszamy Cię do stałego odwiedzania serwisu eis.edu.pl i zapisania go w ulubionych.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania napisz na justyna.kantyka@eis.edu.pl

Opinie o eis