Matematyka w praktyce

Wyobraźmy sobie prostą sytuację – jesteśmy w sklepie, mamy ograniczony budżet i musimy dobrać produkty tak, by zmieścić się w konkretnej kwocie. Wówczas przyda się ważna umiejętność, którą można poznać bliżej dzięki jednemu z naszych kursów.

 

Mowa oczywiście o liczeniu w pamięci, które zawarliśmy w kursie Techniki Pamięciowe Junior. Zdajemy sobie sprawę, że wykonywanie obliczeń w pamięci może być twardym orzechem do zgryzienie, ale trzeba po prostu się tego nauczyć. Życie obfituje w sytuacje, kiedy na gwałt potrzebujemy skorzystać z dodawania lub odejmowania, a nie zawsze mamy przy sobie kalkulator. Dodawanie w pamięci nie musi być jednak trudne – wystarczy znaleźć odpowiedni sposób. Naszą propozycję zamieściliśmy we wspomnianym kursie.

 

Ten sposób polega na dopełnianiu całych dziesiątek i pamiętaniu o tych liczbach, które zostały w „poczekalni”. Ale o co chodzi z tymi dziesiątkami i „poczekalnią”? Wszystko wyjaśnia zilustrowany wyżej przykład, w którym dodajemy do siebie liczby 7 i 5. Aby dopełnić dziesiątkę, dodajemy do 7 liczbę 3 – wynikiem tego dodawania będzie 10. Oczywiście 3 wzięliśmy z 5, dlatego w poczekalni została jeszcze liczba 2. Dodajemy ją do naszej dziesiątki i otrzymujemy wynik – 12.

Podany przykład nie był skomplikowany, ale posłużył tylko do zaprezentowania omawianej metody. Dopełnianie do dziesiątek sprawdza się również przy bardzo dużych cyfrach. Aby wejść w wprawę polecamy zacząć jednak od tych mniejszych – nie jest tajemnicą, że to trening czyni mistrza. Później żadne dodawanie nie będzie stanowiło problemu, a wspomniana na początku sytuacja ze sklepu będzie o wiele łatwiejsza do rozwiązania. Metoda dopełniania do dziesiątek nie jest jedynym trikiem, który może okazać się pomocny w praktyce. W kursie Techniki Pamięciowe Junior zawarliśmy ich o wiele więcej.

 

J.R.

Witaj na blogu EIS

Nazywam się Justyna Kantyka i wraz
z całym zespołem Eis, od ponad 13 lat pomagamy Rodzicom w edukacji ich dzieci, poprzez nowoczesne metody, ponieważ wierzymy, że można uczyć się szybko i przyjemnie.
Jestem m.in.: współautorką książek do nauki ortografii:

1. „Ortografia inaczej, czyli zobacz, zapamiętaj i nie wkuwaj”

2. „Ortografia inaczej, czyli spacer po ortograficznej łące”.

3. Serii 6 książeczek „ Ortografia inaczej, czyli nauka przez skojarzenia”.

Książki rozeszły się w ponad 45 000 egzemplarzy. Są rekomendowane przez Rzeczoznawcę Ministerstwa Edukacji Narodowej Prof. UŚ dr hab. Dariusza Rotta oraz przez wykładowcę uniwersyteckiego z zakresu edukacji polonistycznej dr Zofię Adamczykową.
Celem serwisu eis.edu.pl jest pokazanie Ci krok po kroku jak skutecznie pomóc dziecku w nauce. System, o którym piszemy nie jest oparty na tradycyjnej nauce, lecz na technikach pamięciowych. Dlatego też jest bardzo skuteczny i trwały. Oprócz przekazywania informacji o tym co robimy, jakie programy mamy dla Twojego dziecka, chcemy Ci także pokazać jak skutecznie motywować dziecko do nauki.
Dlatego zapraszamy Cię do stałego odwiedzania serwisu eis.edu.pl i zapisania go w ulubionych.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania napisz na justyna.kantyka@eis.edu.pl

Opinie o eis

Ta strona używa Cookies. Aby kontynuować, trzeba zaakceptować ten fakt.
Jednak, aby nie było to kliknięcie zmarnowane, informujemy, że herbatniki pisze się przez H.
Łatwo to zapamiętać, wyobrażając sobie hienę jedzącą herbatniki.
Zamknij