Na pierwszy rzut oka matematyka jest tylko zbiorem liczb i wzorów, które niektórym uczniom mogą spędzać sen z powiek. Odpowiednie podejście pozwala jednak z nauki tego przedmiotu uczynić wspaniałą przygodę.
Nasz kurs matematyki dla uczniów klas IV pozwala spojrzeć na Królową Nauk nieco inaczej. Każda lekcja polega na kontynuacji niezwykłej podróży, której motywem przewodnim jest zajmujący wątek kryminalny. Nasi uczniowie mają za zadanie pomóc Matmikusiowi (pełniącemu rolę detektywa) w szlachetnej misji uratowania zaginionej królewny. Podróż obfituje w wiele ciekawostek, zagadek, ćwiczeń i reguł, które dzięki bajkowej otoczce pomieszanej z kryminałem stają się o wiele bardziej interesujące.
Zajęcia zostały zaprojektowane w taki sposób, by skutecznie przybliżyć poszczególne zagadnienia i pomóc naszym uczniom w zrozumieniu matematyki. Na nasz kurs składa się 40 lekcji, z czego kilka początkowych polega na powtórce materiału z klasy 3. Wiadomo, bez podstaw ani rusz. Kiedy nasi uczniowie znajdą się w odpowiednim punkcie wyjścia, mogą wyruszyć na wyprawę. Poszukiwania księżniczki pozwolą im utrwalić zdobytą wiedzę, jednocześnie poszerzając zakres ich umiejętności.
Co ważne, a jednocześnie interesujące dla dzieci w wieku szkolnym, zdobytą wiedzę sprawdzamy na rozmaite sposoby. Przygotowaliśmy ponad 400 różnych zadań i ćwiczeń, w skład których wchodzą:
Powyższe zadania mają różny stopień trudności, dzięki czemu stale można poprawiać osiągane wyniki, jednocześnie dążąc do doskonałości. Poza tym każdy znajdzie coś dla siebie.
Pozostaje dodać kilka słów wyjaśnienia, dlaczego przyprawiliśmy nasz kurs szczyptą kryminalnej atmosfery. Dojrzewając, przekonujemy się, że nie tylko poszczególne wyprawy są pełne zagadek. W zagadki obfituje również dorosłe życie, a wówczas trzeba zrobić wszystko, by stanąć na wysokości zadania. Rozumienie matematyki jest kluczem do sukcesu, uczy logicznego myślenia, dzięki któremu łatwiej jest nam wybrnąć z wielu sytuacji. Właśnie dlatego uczymy nie tylko samego przedmiotu, ale również wielu przydatnych umiejętności, takich jak szybkie liczenie.
J.R.
„Mnemotechniki niesamowicie przyśpieszają i upraszczają naukę.”
„Mapy myśli są tak przydatne, że się tylko w zasadzie spojrzy i już się wie, o o co chodzi.”
„Ortografia jest ciekawa, śmieszna i pozytywna (...)”
„Kiedy zapominam jak się pisze dany wyraz, to zaraz przypominam sobie postacie i już wiem jak się pisze ten wyraz.”
„Robię mniej błędów ortograficznych.”