Poprawna pisownia to inwestycja w przyszłość, ale też niemała zagwozdka. Mnogość zasad i reguł ortograficznych może spędzać sen z powiek niejednemu uczniowi, dlatego warto odejść od zwykłego „wkuwania” i uczynić naukę przystępniejszą i przyjemniejszą.
Mając na uwadze te pozytywne aspekty nauczania, przygotowaliśmy kurs ortografii, który nie tylko pomaga naszym kursantom w poznaniu rozmaitych zasad, ale także powiększa zasób słownictwa i wzmaga kreatywność. Celem tego cyklu zajęciowego jest zmniejszenie popełnianych błędów i wyłożenie wszystkich reguł w najbardziej przystępny sposób. Uczymy pisowni wyrazów z ó-u, rz-ż, ch-h i spółgłoskami miękkimi: ć-ci, ś-si, ź-zi, ń-ni, dź-dzi. Na pierwszy rzut oka nasze metody mogą przypominać standardowy kurs ortografii, ale to mylne wrażenie.
W nauce bardzo ważną rolę odgrywa indywidualizm. Personalizacja kursu sprawia, że uczeń jest w stanie zapamiętać o wiele więcej. Ten istotny aspekt wzięliśmy pod uwagę w przygotowaniu poszczególnych zadań. W ramach naszego kursu nasi uczniowie mogą tworzyć własne bazy wyrazów i spersonalizowane dyktanda. Proponujemy wklejanie ulubionych historyjek do naszego generatora, dzięki czemu łatwiej będzie zapamiętywać trudne wyrazy.
Pełna dowolność w tworzeniu dyktand nie tylko pomaga w zapamiętaniu podstawowych zasad ortograficznych, ale wspomaga również kreatywność. To również inwestycja w przyszłość, bo jak wiadomo, ludzie kreatywni to ludzie sukcesu. Takie metody rozwijają także wyobraźnię. Nasi kursanci nie muszą ograniczyć się do przepisywania tekstów, mogą wymyślać własne historyjki. Kto wie, czy za rogiem nie czai się kolejny Brzechwa?
Nasz kurs ortografii ma na celu naukę wszelkich zasad, reguł i wyjątków. Odchodząc od tradycyjnego „wkuwania”, proponujemy skuteczne metody przekazywania wiedzy poprzez skojarzenia. Właśnie dlatego podczas lekcji nasi uczniowie spotykają Urwisa, Ósemkę, Rzodkiewkę, Żabę, Hienę i Chińczyka. Metoda hakowa jest przystępna dla dzieci, a co najważniejsze skuteczna, co przekłada się na oceny w szkolnym dzienniku.
J.R.
„Mnemotechniki niesamowicie przyśpieszają i upraszczają naukę.”
„Mapy myśli są tak przydatne, że się tylko w zasadzie spojrzy i już się wie, o o co chodzi.”
„Ortografia jest ciekawa, śmieszna i pozytywna (...)”
„Kiedy zapominam jak się pisze dany wyraz, to zaraz przypominam sobie postacie i już wiem jak się pisze ten wyraz.”
„Robię mniej błędów ortograficznych.”