Wystarczy jedno spojrzenie na listę lektur, żeby zdać sobie sprawę jak dużo książek należy przeczytać w danym roku szkolnym. Jednak nie taki diabeł straszny, jak go malują. Można przecież szybko czytać, trzeba jedynie wiedzieć jak to robić.
Nasz kurs „Czytaj inaczej” pozwala zwiększyć tempo czytania nawet 10-cio krotnie. Zestaw ćwiczeń, który proponujemy naszym podopiecznym, rozwija również inne zdolności, które mogą okazać się przydatne w wielu innych sytuacjach. Zdajemy sobie sprawę, że życie ucznia nie ogranicza się do spędzania czasu z książką w ręku. Początkowo skupmy się na samym czytaniu.
Pole widzenia ogranicza się jedynie do kilku następujących po sobie wyrazów. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by je powiększyć. Jeżeli wejdziemy na szczyt góry, będziemy widzieć o wiele więcej niż u jej podnóża. Podobnie jest z polem widzenia. Jeżeli będziemy regularnie wykonywać odpowiednie ćwiczenia, to jesteśmy w stanie ogarnąć wzrokiem większą liczbę wyrazów. Z pewnością wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak istotne obecnie jest przetwarzanie treści. Szybkie czytanie pozwala dokonywać selekcji, opanować większy zakres materiału czy wreszcie uczyć się szybciej i efektywniej. Nasz kurs oprócz rozszerzania pola widzenia utrwala również dobre nawyki i powoduje wzrost koncentracji. Aby to osiągnąć należy regularnie wykonywać odpowiednie ćwiczenia.
Przede wszystkim, oferujemy naszym uczniom pomoc w obliczeniu tempa czytania tekstu. Test polega na przeczytaniu jak największej ilości słów w ciągu minuty. Dodatkowo po każdej lekcji nasi kursanci wykonują podobne ćwiczenie, dzięki czemu łatwiej jest im zaobserwować postępy w nauce. Ten test nie ogranicza się jedynie do pomiaru tempa czytania, sprawdza również procent zrozumienia tekstu i pole widzenia.
Warto nadmienić, że nauka szybkiego czytania wymaga kilku dodatkowych ćwiczeń. Ważna jest gimnastyka oka. Polega ona na skupianiu wzroku na danym przedmiocie, wykonywaniu ósemek, przecieraniu oczu ruchami rąk i mocnym mruganiu. Dzięki temu nasze oczy zawsze będą wypoczęte i zdolne do efektywnej pracy.
J.R.
„Mnemotechniki niesamowicie przyśpieszają i upraszczają naukę.”
„Mapy myśli są tak przydatne, że się tylko w zasadzie spojrzy i już się wie, o o co chodzi.”
„Ortografia jest ciekawa, śmieszna i pozytywna (...)”
„Kiedy zapominam jak się pisze dany wyraz, to zaraz przypominam sobie postacie i już wiem jak się pisze ten wyraz.”
„Robię mniej błędów ortograficznych.”