Nie takie dyktando straszne, jak je malują

dyktando-1Tradycyjne dyktando może budzić postrach wśród wielu uczniów. Aby od tego odejść, postanowiliśmy zaproponować naszym kursantom alternatywne ćwiczenia, które dostarczą im wiele rozrywki i ułatwią naukę. Przecież dyktando wcale nie musi być straszne.

 

Nie jest tajemnicą, że nauka ortografii wymaga systematyczności. Aby osiągnąć odpowiedni efekt, nie wystarczy opierać jej o same reguły ortograficzne, a urozmaicić ćwiczeniami, które rozwijają pamięć, koncentrację i wyobraźnie. W oparciu o te czynniki stworzyliśmy kurs Ortografii Inaczej. Ma on na celu wyeliminowanie wszelkich trudności ortograficznych przy zaangażowaniu obu półkul mózgowych. Lewej, która odpowiada za myślenie analityczne, i prawej, odpowiadającej za czynności twórcze. Takie połączenie to gwarancja sukcesu, ponieważ uczymy się wówczas z pełnym zapałem.

 

Przede wszystkim staramy się nie przerażać naszych uczniów tradycyjnym dyktandem pisanym ze słuchu. Nie oznacza to, że nie zamierzamy sprawdzać wiedzy naszych podopiecznych. Wierzymy, że przyjazna atmosfera sprzyja nauce, dlatego nasze dyktanda są nieco inne. Ćwiczenia, które proponujemy, nie tylko sprawdzają wiedzę, ale również ułatwiają zapamiętywanie wyrazów i utrwalają poszczególne reguły gramatyczne. Można je wykonywać wielokrotnie i stale poprawiać swoje wyniki, co znacznie ułatwia drogę do perfekcji.

mapa-ortografia1

Kreatywne podejście do nauki bardzo dużo zmienia. Eliminując strach, który można poczuć w szkolnej ławce, jesteśmy w stanie osiągnąć o wiele więcej. Właśnie dlatego postanowiliśmy stworzyć nie jedną, a kilka alternatyw dla klasycznego dyktanda. Są to:

  • łamigłówki
  • krzyżówki wyrazowe
  • rozsypanki wyrazowe
  • teksty z lukami
  • poszukiwanie wyrazu w diagramie
  • tworzenie liczby mnogiej

Ich różnorodność sprawia, że nauka ortografii odbywa się przy dobrej zabawie. Staje się ona bardziej przystępna dla dzieci, dzięki czemu są w stanie bardzo dużo zapamiętać.

 

Jak widać, dyktando wcale nie musi budzić postrachu. Wiedzę można sprawdzać na wiele sposobów, ale nie wszystkie pozwalają odnosić uczniom sukcesy. Dopiero wyeliminowanie zbędnego stresu sprawia, że uczeń jest w stanie w pełni korzystać ze swojej pamięci. Ortografia Inaczej tak jak inne nasze kursy został przygotowany z uwzględnieniem elementów dobrej zabawy. Dzięki temu nauka jest naprawdę efektywna.

 

J.R.

Witaj na blogu EIS

Nazywam się Justyna Kantyka i wraz
z całym zespołem Eis, od ponad 13 lat pomagamy Rodzicom w edukacji ich dzieci, poprzez nowoczesne metody, ponieważ wierzymy, że można uczyć się szybko i przyjemnie.
Jestem m.in.: współautorką książek do nauki ortografii:

1. „Ortografia inaczej, czyli zobacz, zapamiętaj i nie wkuwaj”

2. „Ortografia inaczej, czyli spacer po ortograficznej łące”.

3. Serii 6 książeczek „ Ortografia inaczej, czyli nauka przez skojarzenia”.

Książki rozeszły się w ponad 45 000 egzemplarzy. Są rekomendowane przez Rzeczoznawcę Ministerstwa Edukacji Narodowej Prof. UŚ dr hab. Dariusza Rotta oraz przez wykładowcę uniwersyteckiego z zakresu edukacji polonistycznej dr Zofię Adamczykową.
Celem serwisu eis.edu.pl jest pokazanie Ci krok po kroku jak skutecznie pomóc dziecku w nauce. System, o którym piszemy nie jest oparty na tradycyjnej nauce, lecz na technikach pamięciowych. Dlatego też jest bardzo skuteczny i trwały. Oprócz przekazywania informacji o tym co robimy, jakie programy mamy dla Twojego dziecka, chcemy Ci także pokazać jak skutecznie motywować dziecko do nauki.
Dlatego zapraszamy Cię do stałego odwiedzania serwisu eis.edu.pl i zapisania go w ulubionych.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania napisz na justyna.kantyka@eis.edu.pl

Opinie o eis