Muzyka przede wszystkim kojarzy nam się z rozrywką i kulturą, ale ma ona również ogromny wpływ na nasz rozwój. Sprawia, że jesteśmy bardziej twórczy i kreatywni, dlaczego więc nie wykorzystać jej podczas nauki?
Szczególną rolę będzie tutaj pełnić muzyka klasyczna i relaksacyjna. Ta druga jest podstawowym elementem każdego z naszych kursów i służy do wprowadzenia uczniów w stan sprzyjający szybkiemu pochłanianiu wiedzy. Wszytko dzięki temu, że odpowiednie dźwięki pomagają w rozwoju umysłu, poprawiają koncentrację, wspomagają pamięć i obniżają poziom stresu. Można to zaobserwować u osób, które z muzyką stykają się na co dzień. Badania wykazują, że ludzie uczący się śpiewu i gry na różnego rodzaju instrumentach bardzo szybko podnoszą poziom swojej inteligencji. Poza tym muzyka pobudza do pracy obie półkule mózgowe. Właśnie dlatego proponujemy naszym kursantom odpowiednie ćwiczenia, które mają pozytywny wpływ na przyswajanie wiedzy.
Muzyka klasyczna i relaksacyjna znakomicie wpływa na nasz umysł, ale okazuje się, że również światowe hity mogą nam pomóc w nauce. Być może zastanawialiście się dlaczego człowiek tak szybko uczy się tekstów piosenek? To rytm powoduje, że jesteśmy w stanie zapamiętać całe frazy, niejednokrotnie dłuższe od różnego rodzaju definicji i twierdzeń. Poza tym śpiewanie w języku, którego chcemy się nauczyć, może nam bardzo pomóc. Wystarczy wcześniej przetłumaczyć tekst na język ojczysty, by śpiewać z pełnym zrozumieniem i zapamiętać więcej nowych słów.
Zachęcamy zatem wszystkich kursantów do nauki śpiewu i gry na instrumentach. Warto tutaj nadmienić, że wyżej wymienione sposoby wykorzystania muzyki w nauce to tylko kropla w morzu możliwości. Z tych i wielu innych korzystamy w ramach kursu Technik Pamięciowych Junior.
J.R.
„Mnemotechniki niesamowicie przyśpieszają i upraszczają naukę.”
„Mapy myśli są tak przydatne, że się tylko w zasadzie spojrzy i już się wie, o o co chodzi.”
„Ortografia jest ciekawa, śmieszna i pozytywna (...)”
„Kiedy zapominam jak się pisze dany wyraz, to zaraz przypominam sobie postacie i już wiem jak się pisze ten wyraz.”
„Robię mniej błędów ortograficznych.”