Matematykę może polubić i zrozumieć każdy!

Mózg człowieka jest od urodzenia wyposażony w połączenia neuronowe, służące kategoryzacji świata pod kątem ilości. Oznacza to, że w całkowicie naturalny sposób jesteśmy przygotowani do tego, by matematykę rozumieć. 

 

Często słyszę takie zdanie od rodziców: „ On się nie nauczy matematyki, bo ja też miałem z nią problemy”. Nic bardziej mylnego. Nie wmawiajmy swoim dzieciom, że nie mają uzdolnień matematycznych. Badania wykazują, że każdy młody człowiek ma wrodzone zdolności matematyczne.

 

Małe dziecko, to urodzony matematyk. Im wcześniej zaczniemy rozwijać te zdolności, tym większa szansa na sukces. W latach osiemdziesiątych XX wieku przeprowadzono pierwsze eksperymenty, dowodzące, że noworodek potrafi zidentyfikować i rozróżnić, tak wzrokowo, jak i słuchowo, liczbę elementów z zakresu od 1 do 4.

 

Późniejsze badania, przeprowadzane przy użyciu różnych wyrafinowanych technik potwierdziły tezę, że mózg człowieka jest od urodzenia wyposażony w połączenia neuronowe, służące kategoryzacji świata pod kątem ilości.

 

Przygodę z matematyką dziecko rozpoczyna już w przedszkolu. Poprzez świetną zabawę, gry i skojarzenia zaspakaja naturalną potrzebę poznawania świata.

 
I to dzieci lubią najbardziej.

 

W szkole najważniejsze jest to, aby dziecko nie miało zaległości w nauce i na bieżąco utrwalało zdobytą wiedzę i umiejętności. Tak jak dla domu ważne są fundamenty, tak solidne i dobrze utrwalone podstawy wiedzy matematycznej, to pierwszy krok do dalszej edukacji.

 

Kochani uczniowie, nie dajcie sobie wmówić, że nie zrozumiecie matematyki, bo to nie jest prawda!

Witaj na blogu EIS

Nazywam się Justyna Kantyka i wraz
z całym zespołem Eis, od ponad 13 lat pomagamy Rodzicom w edukacji ich dzieci, poprzez nowoczesne metody, ponieważ wierzymy, że można uczyć się szybko i przyjemnie.
Jestem m.in.: współautorką książek do nauki ortografii:

1. „Ortografia inaczej, czyli zobacz, zapamiętaj i nie wkuwaj”

2. „Ortografia inaczej, czyli spacer po ortograficznej łące”.

3. Serii 6 książeczek „ Ortografia inaczej, czyli nauka przez skojarzenia”.

Książki rozeszły się w ponad 45 000 egzemplarzy. Są rekomendowane przez Rzeczoznawcę Ministerstwa Edukacji Narodowej Prof. UŚ dr hab. Dariusza Rotta oraz przez wykładowcę uniwersyteckiego z zakresu edukacji polonistycznej dr Zofię Adamczykową.
Celem serwisu eis.edu.pl jest pokazanie Ci krok po kroku jak skutecznie pomóc dziecku w nauce. System, o którym piszemy nie jest oparty na tradycyjnej nauce, lecz na technikach pamięciowych. Dlatego też jest bardzo skuteczny i trwały. Oprócz przekazywania informacji o tym co robimy, jakie programy mamy dla Twojego dziecka, chcemy Ci także pokazać jak skutecznie motywować dziecko do nauki.
Dlatego zapraszamy Cię do stałego odwiedzania serwisu eis.edu.pl i zapisania go w ulubionych.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania napisz na justyna.kantyka@eis.edu.pl

Opinie o eis