blog.eis.edu.pl

Jak wybrać książkę dla dziecka? cz. II

O tym, że warto czytać książki, nie trzeba chyba nikomu przypominać. Lektura rozwija, wzbogaca słownictwo i ma korzystny wpływ na wiele innych rzeczy. A czytać można już od najmłodszych lat.

 

Domowe przedszkole

Dla przedszkolaków powinniśmy wybierać książki:

  • ilustrowane,
  • przestrzenne i „rozkładanki”,
  • edukacyjne.

Jeśli chodzi o książki przestrzenne i „rozkładanki”, są one świetną alternatywą do tradycyjnych lektur. Nie tylko wzbudzają ciekawość dziecka, ale również pobudzają jego kreatywność i zapewniają mnóstwo dobrej zabawy. Książki edukacyjne powinny z kolei podejmować problemy, z jakimi zmaga się każdy przedszkolak. Chodzi tu o takie sprawy jak mycie zębów, kąpiel itp. Są nawet całe serie książek, w których bohaterowie zajmują się rozwiązywaniem tych problemów. Dobrze sprawdzą się również bajki, które my sami znamy z dzieciństwa, czyli „Czerwony Kapturek”, „Brzydkie kaczątko”, „Przygody Koziołka Matołka” czy „Kubuś Puchatek”. Wiek przedszkolny to również idealny moment na pierwszą książkę encyklopedyczną.

 

Już chodzę do szkoły

Dzieciom w wieku wczesnoszkolnych z pewnością spodobają się książki, które:

  • będą mogły czytać samodzielnie,
  • będą miały duże litery,
  • będą zawierały dużo ilustracji.

W tym przypadku świetnym wyborem będą tematyczne serie takie jak „Mikołajek”, „Koszmarny Karolek” czy „Nina”. Dzieci w wieku wczesnoszkolnym rozpoczynają swoją przygodę z samodzielnym czytaniem, warto więc zadbać, by książki były odpowiednio dostosowane. Z pewnością pomogą duże litery i kolorowe ilustracje. Godne polecenia są również nowe wydania lektur z naszego dzieciństwa, m. in. „Dzieci z Bullerbyn” i „Pippi Pończoszanka”.

 

Coś dla starszych dzieci

Starsze dzieci mają zazwyczaj określone zainteresowania. Książki, które dla nich wybieramy, powinny:

  • trafiać w ich gust,
  • pobudzać do dyskusji.

Bardzo dobrym wyborem będą książki, które sami dobrze znamy, np. „Opowieści z Narnii”, „Ania z Zielonego Wzgórza” czy „Pan Samochodzik”. Dzięki temu będziemy w stanie dyskutować z dzieckiem na temat danej lektury. Nic tak nie pobudza do czytania jak wspólna dyskusja o książkach.

 

Przy wyborze książek dla dzieci należy pamiętać, by spełniały one podstawowe kryteria:

  • powinny być wartościowe,
  • wpisywać się w zainteresowania naszych pociech,
  • być ładne dla oka,
  • być dobrze wydane.

Kupno książki to pierwszy krok, kolejnym jest nauka czytania. Tego, jak czytać ze zrozumieniem i jak analizować czytane teksty, uczy nasz kurs „Szybkiego czytania”.

 

J.R.

Udostępnij

Witaj na blogu EIS

Nazywam się Justyna Kantyka i wraz
z całym zespołem Eis, od ponad 13 lat pomagamy Rodzicom w edukacji ich dzieci, poprzez nowoczesne metody, ponieważ wierzymy, że można uczyć się szybko i przyjemnie.
Jestem m.in.: współautorką książek do nauki ortografii:

1. „Ortografia inaczej, czyli zobacz, zapamiętaj i nie wkuwaj”

2. „Ortografia inaczej, czyli spacer po ortograficznej łące”.

3. Serii 6 książeczek „ Ortografia inaczej, czyli nauka przez skojarzenia”.

Książki rozeszły się w ponad 45 000 egzemplarzy. Są rekomendowane przez Rzeczoznawcę Ministerstwa Edukacji Narodowej Prof. UŚ dr hab. Dariusza Rotta oraz przez wykładowcę uniwersyteckiego z zakresu edukacji polonistycznej dr Zofię Adamczykową.
Celem serwisu eis.edu.pl jest pokazanie Ci krok po kroku jak skutecznie pomóc dziecku w nauce. System, o którym piszemy nie jest oparty na tradycyjnej nauce, lecz na technikach pamięciowych. Dlatego też jest bardzo skuteczny i trwały. Oprócz przekazywania informacji o tym co robimy, jakie programy mamy dla Twojego dziecka, chcemy Ci także pokazać jak skutecznie motywować dziecko do nauki.
Dlatego zapraszamy Cię do stałego odwiedzania serwisu eis.edu.pl i zapisania go w ulubionych.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania napisz na justyna.kantyka@eis.edu.pl

Opinie o eis