Czytanie interaktywne

Okres wakacyjny to mnóstwo wolnego czasu, który uczniowie wykorzystują na rozmaite sposoby. Najlepiej podejmować się rozwijających aktywności, takich jak czytanie książek. Ale do tego chyba nie trzeba nikogo zachęcać.

 

Wybór lektury może stanowić problem, zwłaszcza wśród najmłodszych czytelników. Książka nie może być za trudna, jej treść powinna nieść za sobą jakiś morał,  język nie powinien być wulgarny, itp. Poza tym każda lektura jest podróżą, pomaga w odkrywaniu świata, rozbudza wyobraźnię i zwiększa zasób słownictwa, jednocześnie ułatwiając naukę ortografii. Książką, która spełnia te kryteria i którą chcielibyśmy polecić, jest opowiadanie „O psie, który jeździł koleją”. Jeśli ta pozycja nie znajduje się na Waszych półkach, to zawsze można odwiedzić bibliotekę.

 

Opowiadanie Romana Pisarskiego to bardzo wartościowa lektura, która uczy najmłodszych szacunku do zwierząt. Poza tym pokazuje, jak wielkie serce mają zwierzęta i ile radości potrafią wnieść do ludzkiego życia. Właśnie dlatego warto sięgać po książki, które pomagają w kształtowaniu światopoglądu i mogą uczynić człowieka bardziej wartościowym. Dla nas opowiadanie „O psie, który jeździł koleją” jest szczególnie ważne, bo wykorzystaliśmy je w kursie Techniki Pamięciowe Junior.

 

W jednej z lekcji przygotowaliśmy dla naszych kursantów specjalną misję. Aby ją wykonać, najpierw należy się zapoznać z treścią lektury, a następnie przygotować plan wydarzeń, w którym będą się znajdowały najważniejsze fakty. Warto przypomnieć, że plan wydarzeń należy układać chronologicznie, w punktach i w formie równoważników zdań. Ale na tym nie koniec. W naszym kursie umieściliśmy wiele innych interaktywnych ćwiczeń związanych z tą książką i nie tylko.

 

Na podstawie „O psie, który jeździł koleją” można np. stworzyć mapę myśli. Wówczas o wiele łatwiej jest sformułować wnioski, jakie nasunęły się czytelnikowi w trakcie lektury. W oparciu o to opowiadanie można również stworzyć pracę plastyczną, która będzie przedstawiała wybraną scenę. Po wykonaniu tych ćwiczeń efekt swojej pracy można wgrać za pomocą naszej platformy.

 

Warto zatem czytać i wykonywać różne interaktywne ćwiczenia na podstawie książek. Już sama rozmowa o lekturze rozwija człowieka. Zawsze warto wyciągać własne wnioski i o nich dyskutować, popierając je odpowiednią argumentacją. Zawsze będzie można podzielić się swoimi uwagami po powrocie do szkoły.

 

J.R.

Witaj na blogu EIS

Nazywam się Justyna Kantyka i wraz
z całym zespołem Eis, od ponad 13 lat pomagamy Rodzicom w edukacji ich dzieci, poprzez nowoczesne metody, ponieważ wierzymy, że można uczyć się szybko i przyjemnie.
Jestem m.in.: współautorką książek do nauki ortografii:

1. „Ortografia inaczej, czyli zobacz, zapamiętaj i nie wkuwaj”

2. „Ortografia inaczej, czyli spacer po ortograficznej łące”.

3. Serii 6 książeczek „ Ortografia inaczej, czyli nauka przez skojarzenia”.

Książki rozeszły się w ponad 45 000 egzemplarzy. Są rekomendowane przez Rzeczoznawcę Ministerstwa Edukacji Narodowej Prof. UŚ dr hab. Dariusza Rotta oraz przez wykładowcę uniwersyteckiego z zakresu edukacji polonistycznej dr Zofię Adamczykową.
Celem serwisu eis.edu.pl jest pokazanie Ci krok po kroku jak skutecznie pomóc dziecku w nauce. System, o którym piszemy nie jest oparty na tradycyjnej nauce, lecz na technikach pamięciowych. Dlatego też jest bardzo skuteczny i trwały. Oprócz przekazywania informacji o tym co robimy, jakie programy mamy dla Twojego dziecka, chcemy Ci także pokazać jak skutecznie motywować dziecko do nauki.
Dlatego zapraszamy Cię do stałego odwiedzania serwisu eis.edu.pl i zapisania go w ulubionych.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania napisz na justyna.kantyka@eis.edu.pl

Opinie o eis